Zo hou jij je gewrichten gezond

Gezonde gewrichten zijn een belangrijke voorwaarde voor een zorgeloze oude dag waarbij je ook op latere leeftijd nog voldoende bewegingsvrijheid hebt. Maar ook op jongere leeftijd kunnen ontstoken gewrichten je lelijk parten spelen. In deze blog leggen we uit hoe jij je gewrichten gezond houdt.

 

 

Gezonde gewrichten? Beweging en juiste voeding

Dankzij de gewrichten kunnen we vlot bewegen. Stappen, lopen en sporten: het zijn onze gewrichten die de verbinding tussen de skeletgedeelten vormen en ons zo flexibiliteit schenken. Voldoende en vooral juist bewegen en kiezen voor de juiste voeding zijn twee belangrijke factoren voor gezonde gewrichten. Natuurlijk zijn er ook een aantal gewoontes die de goede staat van onze gewrichten kunnen ondermijnen. Roken is er daar een van. Maar ook een teveel aan ongezonde voeding of op een slechte manier repetitief bewegen vormen een bedreiging voor je gewrichten.

Sporten is goed voor je gewrichten

Is sporten de oorzaak van artrose en artritis? Het is een vaak voorkomende misvatting. Want regelmatig sporten zorgt net voor een betere kraakbeenkwaliteit en helpt om artrose te voorkomen. De wake-upcall die je gewrichten krijgen wanneer je sport, leidt tot een betere doorbloeding en voor meer aanvoer van voedingsstoffen.

 

Kies je voor ‘gewone’ sporten zoals wandelen, fietsen, zwemmen en yoga? Dan worden je spieren niet bovenmatig belast en krijgen de positieve effecten van bewegen de overhand. Die zorgen dan voor sterkere en gezondere gewrichten.

 

Onverzadigde vetzuren voor gezonde gewrichten

Een goede basisvoeding versterkt je gewrichten. Onverzadigde vetzuren werken ontstekingsremmend en zorgen voor soepele en gesmeerde gewrichten. Vette vis, noten en avocado’s zijn de perfecte voedingsmiddelen om je gehalte aan onverzadigde vetzuren te boosten. Ook antioxidanten uit groenten en fruit verhinderen snelle beschadiging van je gewrichten.


Dit zijn onze tips voor gezondere gewrichten.
Met deze tips werk je aan gezondere gewrichten.

Verzorg je gewrichten met voedingssupplementen

Om je gewrichten extra ‘in de watten’ te leggen, biedt Vigory tal van voedingssupplementen en vitamines aan die de werking van je gewrichten positief beïnvloeden. Zo zijn calcium en zink uiterst geschikt om je spieren en botten sterk te houden. Vitamine C garandeert dan weer gezond kraakbeen, terwijl magnesium, vitamine D en K je skelet een noodzakelijke boost geven.

 

Benieuwd om kennis te maken met het duurzame gezondheidsaanbod van Vigory voor je gewrichten? Lees er alles over!

Vorige
gewrichten gezonde gewrichten kraakbeen artrose artritis
Ga voor veelzijdige
Vigory-gezondheidsproducten!

Bij Vigory tref je een allround aanbod van wetenschappelijk onderbouwde en innovatieve producten die jou helpen om langer gezond te blijven.

Ontdek ons ruime assortiment
REFERENTIES
“Dankzij het uitgebreide gamma van natuurlijke voedingssupplementen kan ik geregeld een van mijn patiënten een product op maat aanbieden. Daarom raad ik deze innovatieve en 100% natuurlijke producten graag aan mijn patiënten aan.”
Dr. Wissels
Bekijk alle referenties
Betalingsmogelijkheden
powered by
Verzending
Account aanmaken
Wachtwoord vergeten

Weet je het wachtwoord niet meer? Vul hieronder je e-mailadres in. We sturen dan binnen enkele minuten een e-mail waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Stel je eigen vraag
Mijn vraag
Verstuur
deel je ervaring
Enkel je voornaam wordt herkenbaar gepubliceerd
Verstuur
Opgelet!